Prowadzisz gabinet medycyny estetycznej, salon kosmetologiczny lub inną działalność związaną z branżą beauty i jesteś przerażona marketingiem? Tym, że konkurencja jest wszędzie, a Ty nie masz czasu na prowadzenie bloga i kont w social mediach? Nie wiesz, na czym się skupić, aby reklamować swój biznes skutecznie - tak, żeby z zabiegów medycyny estetycznej czy procedur kosmetologicznych właśnie u Ciebie korzystało coraz więcej osób?
Dziś o 5 trendach w content marketingu dla lekarza medycyny estetycznej lub kosmetologa. Jedna uwaga - to nie są chwilowe trendy, o których zaraz zapomni świat beauty. To działania o długofalowych korzyściach. Dzięki którym zdobędziesz stałych i wiernych klientów. A przecież o to właśnie ostatecznie chodzi w marketingu, prawda?
Kiedy konkurencja stale rośnie, wyróżniki stają się kluczowymi elementami strategii. Niestety branża beauty - gabinety medycyny estetycznej czy salony kosmetyczne i kosmetologiczne - ma to do siebie, że wszechobecne jest kopiowanie "w białych rękawiczkach". Nie tylko w kwestii wystroju wnętrza w stylu glamour, ale również w wielu obszarach związanych z marketingiem.
Jeśli realnie się czymś wyróżniasz - przesycenie rynku po prostu Cię nie dotyczy, bo jesteś ponad kopiowaniem. Wybijasz się ponad resztę:
Nie bierzesz zatem udziału w "festiwalu" tekstów pisanych bez polotu i niespójnej komunikacji, która prezentuje się po prostu niedbale. Jeśli nawiążesz współpracę z copywriterem, który jest specjalistą w tematach beauty - stworzy on charakterystyczny wizerunek Twojego biznesu. Przyciągający dokładnie takie osoby, na których Ci zależy.
Dlaczego Twój biznes beauty potrzebuje marketingu? Kliknij, aby przejść do mojego wpisu na ten temat.
Pamiętaj jednak, że w branży medycyny estetycznej i kosmetologii niebezpieczeństwem dla ekspertów jest klątwa wiedzy. A Ty nie nagrywasz przecież rolek i nie tworzysz bloga dla kolegów po fachu, a dla potencjalnych i aktualnych klientów.
Nie dawaj się wkręcać w budowanie kolejnego konta z wielkimi zasięgami i tysiącami polubień, podczas gdy gabinet czy klinika ma pełno luk w grafikach lekarzy bądź kosmetologów. Edukuj wszędzie, gdzie się da, bo branża medyczna, podobnie jak branża beauty, to obszary, gdzie zdobywanie zaufania powinno być absolutną podstawą działań marketingowych.
Zadbaj o edukację na Twojej witrynie, w mediach społecznościowych, na wizytówce Google Moja Firma i na wszystkich innych możliwych kanałach.
Copywriter zajmujący się na co dzień branżą beauty śledzi rynek i konkurencję. Stworzy dla Ciebie content plan i scenariusze rolek lub teksty do grafik edukacyjnych. Takie, które przekażą wartość edukacyjną, ale po polsku, a nie w języku ekspertów.
Masz w swoim salonie beauty lub klinice medycyny estetycznej dni poświęcone nagrywaniu contentu na TikToka i Instagram, skupiasz się na Facebook i Google Ads, a nie masz strategii SEO i przyjaznych opisów z frazami kluczowymi? Ostatnia wysyłka newslettera miała miejsce 3 miesiące temu? Coś tu poszło nie tak... Najpierw fundamenty. Skup się na nich w swojej działalności, a dopiero później ruszaj z reklamami, rolkami czy transmisjami live.
Co nazywam fundamentami?
Jak pisać opisy produktów z myślą o kliencie i pod SEO? Pisałam o tym ostatnio na moim blogu.
Skorzystaj z usług świadczonych przez specjalistów w content marketingu dla gabinetów medycyny estetycznej i salonów kosmetycznych. Oni właśnie, dzięki swojemu doświadczeniu, sprawią, że znajdą Cię klienci - gotowi na kupienie Twoich produktów i z Twojej miejscowości.
Osoby korzystające z usług z branży medycyny estetycznej czy kosmetologii są coraz bardziej świadome. Wiedzą, gdzie i jak sprawdzić, czy mówisz czystą prawdę, czy może naginasz fakty, żeby pokazać się z jak najlepszej strony. Nie tędy droga. Bądź transparentna.
Pokazuj efekty takimi, jakie są. Mów, ile zabiegów jest potrzebnych, aby je osiągnąć. Nie przedstawiaj korzyści, koloryzując. Potencjalni klienci, chcąc poświęcić swoje pieniądze na dbanie o urodę, będą szukać zgodnych z prawdą informacji na temat wykonywania zabiegów, skutków ubocznych czy medycznych przeciwskazań.
Jesteś pewna swojej eksperckości? Możesz więc promować siebie, nie salon. Przedstawiaj swoją wiedzę i mów o doświadczeniu, a klient przyjedzie do Ciebie, niezależnie od tego, czy Twój gabinet lub salon znajduje się dwie ulice obok jego domu, czy może w sąsiednim mieście.
Sprzedaż usług z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii to nie są codzienne zakupy spożywcze. Ludzie chcą poznać Ciebie, nie lokalizację. Aby następnie przyjść, zaufać i powierzyć Ci swoje urodowe kompleksy, bolączki i problemy, z którymi chcą stoczyć walkę.
Jestem specjalistką w content marketingu beauty. Działam dla miejsc takich, jak Twój biznes i doskonale wiem, co robić, aby wyróżnić Ciebie i Twoją markę na tle konkurencji. Opieram swoje działania na wiedzy specjalistycznej - znając zalety i błędy gabinetów czy salonów z Twojego miasta. Widzę jasno i wyraźnie po wynikach sprzedaży, co działa, a na co niepotrzebnie marnuje się pieniądze i inne zasoby.
Potrzebujesz mnie? Chcesz porozmawiać?