5 trendów, które działają w marketingu dla lekarza medycyny estetycznej i kosmetologa

Prowadzisz gabinet medycyny estetycznej, salon kosmetologiczny lub inną działalność związaną z branżą beauty i jesteś przerażona marketingiem? Tym, że konkurencja jest wszędzie, a Ty nie masz czasu na prowadzenie bloga i kont w social mediach? Nie wiesz, na czym się skupić, aby reklamować swój biznes skutecznie - tak, żeby z zabiegów medycyny estetycznej czy procedur kosmetologicznych właśnie u Ciebie korzystało coraz więcej osób?

Dziś o 5 trendach w content marketingu dla lekarza medycyny estetycznej lub kosmetologa. Jedna uwaga - to nie są chwilowe trendy, o których zaraz zapomni świat beauty. To działania o długofalowych korzyściach. Dzięki którym zdobędziesz stałych i wiernych klientów. A przecież o to właśnie ostatecznie chodzi w marketingu, prawda?

1. Znajdź mikro wyróżniki Twojego gabinetu medycyny estetycznej lub salonu kosmetologii.

Ilustracja przedstawiająca kobietę, która dotyka swojej skóry i myśli

Kiedy konkurencja stale rośnie, wyróżniki stają się kluczowymi elementami strategii. Niestety branża beauty - gabinety medycyny estetycznej czy salony kosmetyczne i kosmetologiczne - ma to do siebie, że wszechobecne jest kopiowanie "w białych rękawiczkach". Nie tylko w kwestii wystroju wnętrza w stylu glamour, ale również w wielu obszarach związanych z marketingiem.

Jeśli realnie się czymś wyróżniasz - przesycenie rynku po prostu Cię nie dotyczy, bo jesteś ponad kopiowaniem. Wybijasz się ponad resztę:

  • ciekawszymi kampaniami reklamowymi
  • treściami wideo bardziej wartościowymi niż virale, które robią wszyscy
  • stroną internetową z opisami usług perfekcyjnie dopasowanymi do potrzeb Twojego idealnego klienta
  • blogiem, który odpowiada na pytania osób korzystających z zabiegów i kupujących produkty.

Nie bierzesz zatem udziału w "festiwalu" tekstów pisanych bez polotu i niespójnej komunikacji, która prezentuje się po prostu niedbale. Jeśli nawiążesz współpracę z copywriterem, który jest specjalistą w tematach beauty - stworzy on charakterystyczny wizerunek Twojego biznesu. Przyciągający dokładnie takie osoby, na których Ci zależy.

Dlaczego Twój  biznes beauty potrzebuje marketingu? Kliknij, aby przejść do mojego wpisu na ten temat.

2. Jesteś specjalistą? Edukuj! To wzbudzi większe zaufanie niż reklamy i współprace z influencerami.

Ilustracja przedstawiająca kosmetolożkę nagrywającą edukacyjny content

Pamiętaj jednak, że w branży medycyny estetycznej i kosmetologii niebezpieczeństwem dla ekspertów jest klątwa wiedzy. A Ty nie nagrywasz przecież rolek i nie tworzysz bloga dla kolegów po fachu, a dla potencjalnych i aktualnych klientów.

Nie dawaj się wkręcać w budowanie kolejnego konta z wielkimi zasięgami i tysiącami polubień, podczas gdy gabinet czy klinika ma pełno luk w grafikach lekarzy bądź kosmetologów. Edukuj wszędzie, gdzie się da, bo branża medyczna, podobnie jak branża beauty, to obszary, gdzie zdobywanie zaufania powinno być absolutną podstawą działań marketingowych.

Zadbaj o edukację na Twojej witrynie, w mediach społecznościowych, na wizytówce Google Moja Firma i na wszystkich innych możliwych kanałach.

Copywriter zajmujący się na co dzień branżą beauty śledzi rynek i konkurencję. Stworzy dla Ciebie content plan i scenariusze rolek lub teksty do grafik edukacyjnych. Takie, które przekażą wartość edukacyjną, ale po polsku, a nie w języku ekspertów.


3. Chcesz wyprzedzić konkurencję, a nie dbasz o fundamenty? Zrób kilka marketingowych kroków w tył!

Ilustracja przedstawiająca lekarza medycyny estetycznej, który daje pacjentowi voucher

Masz w swoim salonie beauty lub klinice medycyny estetycznej dni poświęcone nagrywaniu contentu na TikToka i Instagram, skupiasz się na Facebook i Google Ads, a nie masz strategii SEO i przyjaznych opisów z frazami kluczowymi? Ostatnia wysyłka newslettera miała miejsce 3 miesiące temu? Coś tu poszło nie tak... Najpierw fundamenty. Skup się na nich w swojej działalności, a dopiero później ruszaj z reklamami, rolkami czy transmisjami live.

Co nazywam fundamentami?

  • Vouchery. Tylko nie dopuść do tego, żeby leżały na widoku na recepcji i nie rozdawaj ich po każdej wizycie swoim klientom. Niech nie służą do luźnego promowania usług, a będą formą nagrody - wyjątkowej i dla wyjątkowych.
  • Lokalne wydarzenia. Bo przecież zależy Ci na promowaniu swoich usług lokalnie. Podejdź do tematu kreatywnie. Wszelkie formy typu "beauty day" czy prezentowanie nowych marek produktów i usług z branży beauty, dostępnych w Twoim salonie, to najlepsze okazje, aby rozpocząć przyszłościowe relacje z uczestnikami eventów.
  • Newslettery. E-mail marketing to wyjątkowo niedoceniany obszar działań w branży medycyny estetycznej i kosmetologii. Z kilku źródeł orientuję się, że newslettery typowo sprzedażowo-promocyjne, które prowadzą kliniki medycyny estetycznej czy salony urody, mają otwieralność na poziomie 1-10%... Sama prowadzę newslettery w formie storytellingowej i takie, w których wprowadzam podział na różne potrzeby klientów (tak, żeby np. klientka, która przychodzi na zabiegi przeciwtrądzikowe, nie otrzymała maila nt modelowania sylwetki). Poniżej przykład fragmentu jednego z newsletterów mojego autorstwa:
Fragment storytellingowego newslettera dla gabinetu medycyny estetycznej

  • Wizytówka Google Moja Firma. Czyli po raz kolejny - focus na promocję lokalną. Wyszukiwarka Google promuje skrupulatnie uzupełnione Wizytówki. Z kompleksowymi opisami usług i zaopiekowaną sekcją FAQ. Tu przykład, jak może prezentować się taka Wizytówka: Gabinet makijażu permanentnego.
  • Pozycjonowanie. Estetyczna, intuicyjna strona internetowa z dobrymi tekstami ułożonymi pod konkretnego odbiorcę to naprawdę najlepsza reklama usług medycyny estetycznej czy kosmetologii.

Jak pisać opisy produktów z myślą o kliencie i pod SEO? Pisałam o tym ostatnio na moim blogu.

Skorzystaj z usług świadczonych przez specjalistów w content marketingu dla gabinetów medycyny estetycznej i salonów kosmetycznych. Oni właśnie, dzięki swojemu doświadczeniu, sprawią, że znajdą Cię klienci - gotowi na kupienie Twoich produktów i z Twojej miejscowości.

4. Nie obiecuj czegoś, czego nie dasz! Czyli jednym słowem - transparentność.

Ilustracja przedstawiająca lekarkę medycyny estetycznej pokazującą zdjęcia efektów zabiegów

Osoby korzystające z usług z branży medycyny estetycznej czy kosmetologii są coraz bardziej świadome. Wiedzą, gdzie i jak sprawdzić, czy mówisz czystą prawdę, czy może naginasz fakty, żeby pokazać się z jak najlepszej strony. Nie tędy droga. Bądź transparentna.

Pokazuj efekty takimi, jakie są. Mów, ile zabiegów jest potrzebnych, aby je osiągnąć. Nie przedstawiaj korzyści, koloryzując. Potencjalni klienci, chcąc poświęcić swoje pieniądze na dbanie o urodę, będą szukać zgodnych z prawdą informacji na temat wykonywania zabiegów, skutków ubocznych czy medycznych przeciwskazań.

5. Klient pojedzie za Tobą na drugi koniec miasta... czyli buduj swój ekspercki wizerunek.

Ilustracja przedstawiająca kosmetologów i lekarzy zadowolonych ze swojej pracy

Jesteś pewna swojej eksperckości? Możesz więc promować siebie, nie salon. Przedstawiaj swoją wiedzę i mów o doświadczeniu, a klient przyjedzie do Ciebie, niezależnie od tego, czy Twój gabinet lub salon znajduje się dwie ulice obok jego domu, czy może w sąsiednim mieście.

Sprzedaż usług z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii to nie są codzienne zakupy spożywcze. Ludzie chcą poznać Ciebie, nie lokalizację. Aby następnie przyjść, zaufać i powierzyć Ci swoje urodowe kompleksy, bolączki i problemy, z którymi chcą stoczyć walkę.

Lekarzu medycyny estetycznej, kosmetologu - potrzebujesz pomocy z marketingiem?

Jestem specjalistką w content marketingu beauty. Działam dla miejsc takich, jak Twój biznes i doskonale wiem, co robić, aby wyróżnić Ciebie i Twoją markę na tle konkurencji. Opieram swoje działania na wiedzy specjalistycznej - znając zalety i błędy gabinetów czy salonów z Twojego miasta. Widzę jasno i wyraźnie po wynikach sprzedaży, co działa, a na co niepotrzebnie marnuje się pieniądze i inne zasoby.

Potrzebujesz mnie? Chcesz porozmawiać?

Skontaktuj się